Povijesti Podcasti

Zašto je smrtna kazna u Halifaxu bila rezervirana za krađe od najmanje 13½ penija?

Zašto je smrtna kazna u Halifaxu bila rezervirana za krađe od najmanje 13½ penija?


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Wikipedijin članak o Halifax Gibbetu kaže, s nekoliko citata:

... drevni običaj i zakon davali su Gospodaru vlastelinstva ovlaštenje da po kratkom postupku odrubi glavu svakom lopovu uhvaćenom s ukradenom robom u vrijednosti od 13½d ili više…

i citira A.T. Carter Povijest engleskih pravnih institucija, očito citirajući izvorni statut:

... tkanina ili bilo koja druga roba u vrijednosti od 13½d, koju će nakon tri dana trgovanja ili dana sastanka u gradu Halifaxu nakon takvog privođenja odvesti u gibet i tamo mu odsjeći glavu njegovo tijelo.

Čak i u britanskoj valuti prije decimalizacije, 13½ penija nije okrugli broj; to je 1⅛ šilinga. Moje pitanje je: Koje je porijeklo ove neobičnosti?

Jedino što mogu zamisliti je da je kriterij izvorno bio uspostavljen za neku okruglu količinu robe, recimo nešto poput 10 ell platna, a iznos robe je kasnije pretvoren u novčani iznos po prevladavajućoj cijeni robe.

(13½ nije vandalizam na Wikipediji; otkrio sam isti iznos citiran u William Smith, ed. Stari Jorkšir (Longmans, Green & Co., London, 1887.) str.137, a u članku “The Halifax Gibbet-law” u Subotni magazin #132 (str. 32) od 26. srpnja 1834.)


Jeffrey Kegler ističe da se iznos od 13½d pojavljuje u engleskom folkloru na barem još jednom mjestu; to je tradicionalna “nadnica vješala”. Na primjer, nalazimo u Samuela Peggea Curialia Miscellanea; Ili, anegdote iz starih vremena (J. Nichols, London, 1818):

HANGMANOVE ZAKLADE. Vulgaran pojam, iako se neće činiti kao vulgarna pogreška, jest da je Halfpenny od trinaest penija honorar krvnika u uobičajenom poslu u Tyburnu, pa se stoga naziva Plaća vješala.

Navodno je vrijednost 13½d bila postavljena u proglasu Jakova I. ekvivalentnom škotskoj marki. (Ovo nije daleko od mog prijedloga da je 13½d standardizacija neke cijene robe.) No Norman Yamada je istaknuo da je dr. Zachary Gray u svojoj bilješci o Butlerovoj Hudibre (1744) spekulirao je da su "plaće vješala" aluzije na zakon Halifaxa:

Zaista ne mogu reći, odakle se ta svota zvala Vješala, osim u Aluziji na Halifaxov zakon, ili običajnog šumskog prava iz Hardwick


13½d je povijesna vrijednost koja se naziva a loonslate. Prema Williamu Honeu, ona ima škotsko podrijetlo, što je dvije trećine škotske funte ocjena iznosio je dvije trećine engleske funte. Ista vrijednost predložena je kao kovanje za Južnu Karolinu 1700.


Na ovo pitanje povijesno se ne može odgovoriti. Članak na wikipediji iscrpno je nabavljen za ovu vrstu članka i nije otkrio pravnu namjeru baruna koji je skovao ovaj zakon.

Kao što wikipedia kaže: "Samuel Midgley u svom Halifaxu i njegovom Gibbet-zakonu postavljenom u istinsko svjetlo [c] objavljenom 1761. navodi da zakon datira iz vremena" koje nije u sjećanju čovjeka na suprotno ". [6 ] Možda je to bila posljedica prava koja je kralj Henry III dodijelio Johnu de Warenneu (1231.-1304.), Gospodaru vlastelinstva u Wakefieldu. [7] "Izraz", a ne u sjećanju čovjeka na suprotno "ukazuje na da je to bio drevni običaj ili praksa. Ti su drevni običaji i običaji gotovo uvijek bili izumi jednog člana odnosa moći seljaka i gospodara, obično kao način zaobilaženja drugih postojećih zakona. Budući da je Gibbet-zakon bio barunski zakon, vjerojatno je bio izum Johna de Warennea ili njegovih predaka. Stvarna praksa u Halifaxu pokazuje da se to prakticiralo u klasnom interesu baruna: "Tako se strogo primjenjivao zakon da svatko tko je uhvatio lopova sa svojom imovinom nije smio da je povrati, osim ako su zlonamjernik i ukradena roba predani Roba je inače oduzeta gospodaru vlastelinstva, a njihov prethodni zakoniti vlasnik mogao se naći optužen za krađu ili umišljanje u teškom kaznenom djelu. [7] "Ne možemo sa sigurnošću znati cijene robe. ovo doba, niti namjere zakonodavaca.

Wikipedija se ne slaže s mojim gornjim nagađanjima, nakon Holtova nagađanja: "Povjesničari iz osamnaestog stoljeća tvrdili su da je prosperitet tog područja privukao" zle i neupravljive "; tkanina, ostavljena vani i bez nadzora, predstavljala je lako biranje, pa je stoga opravdana stroga kazna radi zaštite s druge strane, James Holt, pišući 1997. godine, vidi zakon iz Gibbeta u Halifaxu kao praktičnu primjenu anglosaksonskog zakona o utjecaju na njih. Kraljevske su se dužnosti u tom području držale samo dva puta godišnje; pokrenuti kazneni progon bilo je "izuzetno skupo", a ukradena roba oduzeta je Kruni, jer se smatralo da je vlasništvo optuženika. [22] "Holt, James Clarke (1997.), Kolonijalna Engleska, 1066-1215, Hambledon Continuum, ISBN 978-1-85285-140-8 p23 i sljedeće spekulacije: "Ali zakon iz Gibbeta u Halifaxu dopuštao je" povrijeđenoj stranci da joj vrati robu opet sa što manje gubitka i štete, koliko se može izmisliti; na veliko ohrabrenje poštenih i marljivih i kao veliki užas za zle i zle učinitelje. "[23]" Midgley, Samuel; Bentley, William (1761), Halifax i njegov Gibbet-zakon postavljeni u istinsko svjetlo, J. Milner p404. Opisao bih te špekulacije kao "hirovite" jer pripisuju zakonu namjeru za koju je malo vjerojatno da je nastala i daju zakonu karakter nepristrane nezainteresirane moći koja služi zajednici. Imamo jake i dobre razloge da vjerujemo da barunsko pravo nikada nije funkcioniralo s tim namjerama ili karakterom. Wikipedia ne može navesti namjeru ili cijenu tkanine pri formiranju zakona.

Nemamo dobre nizove cijena i cijena do 1304, i moje je stvarno uvjerenje da se cjenovne serije prije 1750 ne bi trebale koristiti. Međutim, imamo ekvivalent dobre cijene prema posljednjem izvršenju: 9s po jardu tkanine. (Wikipedia).

Ako se pritisne, rekao bih da je 1s 1d i 1/2d intelektualno ugodan iznos koji ukazuje da je to jedan korak više od šilinga i penija: to je složena količina. Također bih osporio inflaciju wikipedije od 1650 ~ 2008 £ 5,40, koristeći paritet kupovne moći, i umjesto toga predložio nešto u smislu 1270 ~ 2011 ~ 13,400 GBP koristeći dionički BDP kao bolji izraz ekonomske težine od 13 i pol metara od tkanine.

Za korisnost ispitivača: Wikipedia izvješćuje o 9 jardi (11,25 engleskih ell) i 15 jardi (18,75 engleskih ell) ukradenih u 17. stoljeću. 10 ell je 12,5 jardi, 11 ell je 13,75 jardi.

Godine 1779. trgovina suknom trgovala je s 30 jardi (http://www.thepiecehall.co.uk/history/). Dakle, ako su komadi bili drevna praksa, brojevi nemaju veze s duljinom komada.


Gledaj video: Krešimir Mišak - ZABORAVITE SVE ŠTO STE ZNALI: Svijet će se DRASTIČNO Promijeniti (Svibanj 2022).


Komentari:

  1. Jordy

    Sorry for not being able to take part in the discussion right now - I'm very busy. But I'll be free - I will definitely write what I think on this issue.

  2. Rodman

    Ja se pridružujem. Hvala na informaciji.

  3. Assan

    Bravo, this excellent phrase has to be precisely on purpose

  4. Bryson

    Excellent

  5. Dalrajas

    Tako se događa. Razgovarajmo o ovom pitanju.

  6. Archaimbaud

    Teško :) Ovu objavu moramo iskoristiti za osobnu korist. Nužno!

  7. Inness

    To je dobra ideja. Spremno je podržati vas.



Napišite poruku